baner22 baner3 baner4

Pierwsza wymiana polsko-niemiecka za nami! Spędziliśmy 6 dni pełnych wrażeń  w uroczym miasteczku Burg pod Magdeburgiem z młodzieżą szkoły Burger Gymnasium. Wszystkie dni od rana do wieczora wypełnione były wspólnymi projektami. Przyjął nas w swoim ratuszu sam burmistrz Burga i przybliżył charakter miasteczka, co uwiecznione zostało wspólnym zdjęciem i opisem naszej wymiany w lokalnej gazecie.

Zwiedziliśmy Berlin z obowiązkowym zdjęciem pod Reichstagiem :D, wizytą w Oceanarium i przejażdżką stateczkiem po Szprewie, podczas której usłyszeliśmy opowieść (w j. polskim ;) na temat historii Berlina i oglądanych obiektów na brzegach rzeki Spree. Spędziliśmy też cały dzień w Wolfsburgu, gdzie chłonęliśmy atrakcje wystaw w Phäno-Museum.Daliśmy też popis naszych talentów muzycznych, prezentując się w szkole przed naszymi kolegami i ich rodzinami podczas wspólnego spotkania. Jesteśmy bogatsi o nowe wrażenia i znajomości. Czekamy z niecierpliwością na rewizytę naszych nowych znajomych we wrześniu! :) Also bis bald! Ewa Karp, nauczyciel j. niemieckiego

A oto wrażenia uczestników:
Po przyjemnie spędzonej podróży dotarliśmy do Burger Roland Gymnasium w Burgu. Wszyscy mieliśmy trochę stresa, ale – jak się później okazało – niepotrzebnie. Zapoznaliśmy się z naszymi partnerami z Niemiec i zostaliśmy przywitani przez dyrektora szkoły. Później braliśmy udział w grach integracyjnych. Paru uczniów coś zagrało, zaśpiewało. Późnym popołudniem zostaliśmy odebrani przez rodziców naszych nowych kolegów. Stanisław Dziechciarz, kl. 7B

Piątek - U mojej rodziny pobudka była wcześnie rano. Po szybkim wykonaniu wszelkich rutynowych czynności, pieszo ruszyłyśmy (tj. ja, moja partnerka, jej siostra i dziewczyna z Kolumbii, również będąca w Niemczech na wymianie uczniowskiej) w kierunku przystanku autobusowego. Lekcje zaczynały się o godzinie 8.00. Po biologii, na której omawiane były mięczaki mieliśmy dużo innych ciekawych aktywności, m.in. spacer po miasteczku, pobyt w pływalni, czy gra miejska. Wieczorem odbył się grill z jedzeniem przygotowanym przez rodziny goszczące oraz rozmaite gry i zabawy.
Sobotę spędziliśmy w Phaeno- centrum fizyki w Wolfsburgu. W międzyczasie mieliśmy godzinę wolną dla siebie. Wymiana niezwykle mi się podobała i zachęcam wszystkich do wzięcia udziału w podobnych wyjazdach. Wymiana niezwykle mi się podobała i zachęcam wszystkich do wzięcia udziału w podobnych wyjazdach. Pola Romankiewicz, kl. 7B

W niedzielę dzień organizowały nam rodziny goszczące. Rodzina Joan zabrała mnie do Harzu - niskiego pasma górskiego. Tam po wejściu na górę, zjechaliśmy w dół wyciągiem krzesełkowym, poszliśmy zjeść obiad ( placki ziemniaczane ). Następnie wjechaliśmy gondolą do bardzo uroczego miejsca czyli na kolejkę górską Harzbob.Najbardziej tego dnia podobała mi się przejażdżka gondolą i kolejka górska Harzbob. Chętnie wróciłbym do tego miejsca. Julia Kaczorek, 7a

“W poniedziałek pojechaliśmy na wycieczkę do Berlina. Na początku obejrzeliśmy front Reichstagu, co nie było zbyt interesujące, ale budynek był ładny. Potem popłynęliśmy w rejs po Sprewie, był interesujący, a widoki były bardzo ładne. Później poszliśmy do czegoś w rodzaju oceanarium i to było bardzo ciekawe, bo myślałam, że koniki morskie wyginęły, a okazało się, że jednak jeszcze żyją. Następnie był czas wolny i było bardzo sympatycznie. Antonina Dubajko, kl. 7A